04 July 2010

Adiós La Albiceleste :(


How could this happen ? Damn it ! Ahhh, tu je yang aku boleh cakap. Apa kes la Argentina kalah dengan Germany. Masa gol yang pertama tu takpe la. "ok fine, dorang tak panas badan lagi tu" pastu gol yang kedua, "hmm, boleh kejar lagi ni ", masuk gol ketiga "erkk ?" tak lama lepas tu gol keempat. Aku punya otak sudah blank dah tak boleh pikir apa dah *macam aku plak yang main.

Game play Argentina untuk kali ni punya match macam kureng la. Attackers semua harapkan Messi je untuk mengucar-kacirkan pertahanan lawan. Tapi agak susah bagi Messi untuk masuk ke bahagian pertahanan Germany sebab tiap kali bola melekat je dekat kaki Messi, mula la sorang dua masuk nak mark Si Messi ni *heyy give him some space laa. Bagi hantaran, takda siapa nak jaringkan.

Pertahanan Argentina kali ni juga dilihat agak kelam-kabut sikit. Ahh tak nak komen la, lagipun they've done their best right ? :) Cuma mungkin faktor strategi yang kurang menjadi adalah punca kepada kekalahan Argentina kepada Germany.

Akhir kata dari aku kepada kawan-kawan aku yang MACAM HARAM tu ; Argentina akan lebih mantap pada WORLD CUP 2014. Just wait and see.

Viva La Albiceleste !


Ohh ya. Kejap lagi pula perlawanan di antara Paraguay dan Spain. Kali ni aku berharap sangat-sangat agar pasukan Paraguay menang. Kalau Paraguay mengikut jejak Argentina juga, dah tiada sebab untuk aku menonton WORLD CUP 2010. huhuuu

Hmm, bila pula ya agaknya pasukan Malaysia akan ke Piala Dunia ?

No comments: