21 April 2011

Apa ada hal!

Sekarang dah jadi style budak-budak bawa menatang mahal DSLR bagai tu. Hehh, apa style-style? Tak kan aku nak ikot style dorang, sedangkan aku makan pun ikan kering? Saya pakai kamera handphne Sony E S312 je. Lagi win!

Tiba-tiba lampu terpadam bila cakap pasal DSLR ni, teringat dulu abah bawa balik camera SLR yang sangat rare dan klasik. Mana jumpa tarak tahu laa gua. Masa tu saya kecik lagi, tak tau pun menantang apa. Just godek-godek sikit, main dengan lens dia. Yang ni bukan digital ok, ini analog yang jenis pakai kodak tu. Berat boleh tahan. Tapi malangnya masa tu kecik-kecik. Abah bawak balik pun sebab terjumpa kot, maybe orang nak buang ke jual ke. Tak tau la, tapi memang rugi masa kecik-kecik tak tau amende. Tup-tup, teringat balik. Tanya balik kat mak, mak kata dah buang. Ok saya kecewa!! Kalau la ada lagi, pergi baiki sekarang juga woo. Pastu pergi mana-mana gantung kat leher, nak gelak apa? Klasik ni. Nanti boleh challenge dengan budak-budak DSLR tu. Hahahah. Ok, tapi tu tak kan terjadi :'(

Ni pun SLR gak, tapi bukan yang ni ayah aku jumpa.


macam ni la lebih kurang slr yang ayah aku jumpa, aku dah lupa brand. tapi lebih kurang la ni.

Apa ada hal! Tak ada SLR ke, DSLR ke tetap boleh ambil gambar jugak. Ye dok?

dengan Sony E S312 pun lawa jugak! :')
Shana dengan bergayanya tak habis makan

p/s : SLR juga bermaksud self loading rifle.


p/s *lagi : Al-fatihah kepada arwah pakcik ku, pak ngah/pok ngoh. Semoga beliau ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang bertaqwa. Amin 

No comments: